Euskadiko identifikazio elektronikoa

BakQ, herritarrentzako identifikazio elektronikoaren "orotariko giltza"

BakQ identifikazio eta sinadura elektronikoko baliabide bat da, eta identifikatzaile batez eta autentifikatzeko bi faktorez osatuta dago:

  • Erabiltzailea (erabiltzailearen NAN/AIZ)
  • Pasahitza (8 karaktere)
  • Koordenatu-txartel bat (16 posizio)

Ordenagailuetan, telefono mugikorretan eta tabletetan erabil daiteke, edozein sistema eragilerekin, eta ezer instalatu beharrik gabe. Gainera, BakQ bat eskatzeak Bak ere erabiltzeko aukera ematen du; beraz, une horretatik aurrera, horietako edozein erabili ahal izango duzu, kasuaren arabera.

BakQ bidez, online egin ahal izango dituzu kontsultak eta tramiteak administrazio publikoen zerbitzuetan. Tramite elektronikoak ere egin ahal izango dituzu.

BakQ edukitzeko bi modu daude.

  • Izenperen herritarren ziurtagiria baduzu (txartel berdea), aurrez aurre lortua, edo NAN elektronikoa baduzu, online eska dezakezu zure BakQ, online eskaerak ataletik.
  • Online soluzioetako bat bera ere ez baduzu. Aldaketa eskatzeko, aurrez aurreko arretarako puntu hauetako batera hurbildu beharko duzu. Proposatzen dizugun mapan aurki dezakezu hurbilen duzun arreta-puntua (600 puntu baino gehiago dira), bertan BakQ eskatzeko zer erakunderengana jo dezakezun ageri da.

 Non eskatu behar da BakQ?

Puntu horretan osatuko da eskaera eta jakinaraziko dizute zer urrats egin behar diren.

Nola jaulkitzen eta aktibatzen da BakQ?

  1. Arreta-puntu batean eskaera osatu ondoren, posta elektroniko bat bidaliko dugu. Posta horretan koordenatuak eta jaulkitzeko eta aktibatzeko prozesurako esteka bat jasoko dituzu.
  2. Jaulkitzeko eta aktibatzeko prozesua oso erraza da:
    1. SMS bat bidaliko dugu pasahitz batekin —erraz gogoratuko duzun beste pasahitz batekin aldatu beharko duzu—.
    2. Zure datu pertsonalak egiaztatu, eta BakQ erabiltzeko terminoak eta baldintzak onartu beharko dira.
    3. Lehen kautotzea edo identifikazioa egingo da, hodeian dagoen sinadura-ziurtagiria jaulki ahal izateko.
    4. BakQ prest egongo da, nahi duzun online harremanetan kautotzeko eta sinatzeko.

Euskal administrazioek egoitza elektronikoak eta bulego birtualak dituzte, eta administrazio horiekiko gure kudeaketak egoitza eta bulego elektroniko horietan egin nahi baditugu, geure burua identifikatu beharko dugu.

Identifikazio arina eta erraza egiteko, Euskadiko identifikazio-ataria erakusten dute.

Bertan, hainbat identifikazio-bitartekoren artean hautatzeko aukera izango duzu, eta zuk daukazuna edo une horretan erabili nahi duzuna hautatu beharko duzu.

BakQ hautatzen baduzu, pasahitza eta koordenatuak eskatuko dizkizu identifikazioa baliozkotzeko. 

Eta beste administrazio batzuetan?

Izenperen identifikazio elektronikoko ataria erabiltzen ez duten administrazioekin eta erakundeekin harremanetan jartzen zarenean ere BakQ erabil dezakezu identifikatzeko eta sinatzeko.

Zure BakQ baliabideak sinadura-ziurtagiri kualifikatu bat du. Hortaz, eta ziurtagiri kualifikatu hori txartel fisiko batean (herritarraren ziurtagirian adibidez) erabiliko balitz bezalaxe erabili ahal izateko, Izenpek txartel birtuala jartzen du zure esku.

Zure ordenagailuan instalatzen den software txiki bat da, eta horrekin ziurtagiri digitalen erabilera ahalbidetzen duen edozein egoitza edo bulego elektronikotan identifikatu ahal izango zara. Hartara, txartel birtualak beste edozein ziurtagiriren moduan funtzionatzen du, eta edozein tramitetan eta zerbitzutan erabili ahal izango da.

Deskargatu eta instalatu ordenagailuan:

*  MSVCR120.DLL liburutegirik eza adierazten duen errorea gertatuz gero, pakete hau instalatu beharko da:

1. Zer da BakQ bitartekoa?

BakQ bitartekoa pertsona fisikoak identifikatzeko bitarteko bat da, kautotzeko eta modu elektronikoan sinatzeko aukera ematen duena. Elementu hauek osatzen dute:

  • Erabiltzailearen NANarekin/AIZrekin bat datorren identifikatzailea.
  • Pasahitz bat (Bak bitartekoarekin partekatua).
  • 16 posizioko koordenatu-jokoa.
  • Eta ziurtagiri kualifikatu bat, biltegi zentralizatu batean jaulkitzen dena eta sinadura ekintzetarako baliagarria izango dena.

Izatez, Bak bitartekoa da, baina segurtasun-elementu erantsi batekin: koordenatuak. Baita “hodeian” dagoen funts juridiko handiagoko ziurtagiri batekin ere.

BakQ bitartekoa baduzu, Bak erabiltzeko aukera ere baduzu. Aitzitik, ez da gauza bera gertatzen alderantziz, Bak bitartekoa maila txikiagokoa baita.

2. Zertan bereizten da Bak bitartekoaz?

Identifikazio-bitarteko OSAGARRIAK dira.

Bi maila edo bertsio daude. Oinarrizkoa, tramiteetarako eta kritikotasunik gabeko zerbitzuetarako: Bak-a (NAN/AIZ + pasahitza) eta BakQ-a, transferentzietan segurtasun handiagoa bermatzen digun maila handiagokoa, eta aurrekoa bezain erabilera sinplearekin.

BakQ bitartekoa baduzu, Bak oinarrizko maila ere erabil dezakezu.

Ez da gauza bera gertatzen alderantziz. Bak bitartekoa eduki daiteke, BakQ-a eduki gabe, bestelako eskakizunak dituen beste eskaera bat egin behar baita.

3. Zertarako balio du BakQ bitartekoak?

Euskal administrazioetako zenbait zerbitzutan kontsultak eta tramiteak on line egiteko aukera emango du. BakQ bitartekoa erabiltzean, handiagoa da segurtasun-maila eta, hartara, tramite eta zerbitzu kopuru handiagoan erabil daiteke.

4. Nola lor dezaket BakQ bitartekoa?

Ziurtagiri kualifikatu bat denez gero, aurrez aurreko identifikazioa egin behar da.

1. Errazena da aurrez aurreko arreta-puntu hauetako batera hurbiltzea eta bertan eskatzea. Proposatzen dizugun mapan aurki dezakezu hurbilen duzun arreta-puntua, bertan BakQ bitartekoa eskatzeko aurrez aurreko arreta ematen duten entitateak ageri dira.

BAKQ BITARTEKOA ESKATZEKO PUNTUEN MAPA

2. Gaitutako puntuetara joateko aukerarik ez baduzu, notario aurrean legitima dezakezu eskaera:

Eskaera-formularioa bete eta sinatu, zure NAN/AIZren kopia batekin batera; notario batek zure eskaera legitimatu beharko du eta kopia kautotu.

BakQ bitartekoa eskatzeko formularioa

Hona bidali:

Erref: BakQ bitartekoaren eskaera

Izenpe

Tomas Zumarraga Dohatsuaren kalea, 71.

01008 Vitoria-Gasteiz.

 

5. BakQ bat eska dezaket hirugarren baten izenean?
Ez, hirugarren pertsona batek ezin du inola ere BakQ baten eskaera beste baten izenean izapidetu, ezta legezko, tutoretzako edo antzeko ordezkaritzaren kasuetan ere.
Kasu horietan, ordezkariak BakQ eskatu beharko du, eta ordezkaritza lehen pertsonan gauzatu, dagokion zerbitzuaren aurrean.

6. Nola jaulkitzen da BakQ bitartekoa?

Arreta-puntu batean eskaera osatu ondoren, mezu elektroniko bat bidaliko dizugu. Posta horretan koordenatuak eta jaulkitzeko eta aktibatzeko prozesurako esteka jasoko dituzu.

Jaulkitzeko eta aktibatzeko prozesua oso erraza da:

  1. SMS bat bidaliko dugu pasahitz batekin —erraz gogoratuko duzun beste pasahitz batekin aldatu beharko duzu—.
  2. Zure datu pertsonalak egiaztatu, eta BakQ-a erabiltzeko terminoak eta baldintzak onartu beharko dituzu.
  3. Lehen aldiz kautotu beharko duzu, hodeian dagoen sinadura-ziurtagiria jaulki ahal izateko.
  4. BakQ bitartekoa prest egongo da nahi duzun on line harremanetan kautotzeko eta sinatzeko.

7. Nire BakQ bitartekoa iraungitzear dago, nola berritu dezaket?

Izenpek zure BakQ bitartekoa iraungi baino 30 egun lehenago posta elektroniko bidez ohartaraziko dizu zure bitartekoa iraungitzear dagoela, eta berritzeko egin beharreko urratsak azalduko dizkizu.

Iraungitze-data iritsi eta bitartekoa berritu ez bada, beste BakQ bat eskatu beharko da, eta lehen aldian egindako urrats berdinak egin beharko dira.

 

Bak eta BakQ bitartekoak erabiltzen ditut.

1. Ez dut nire Bak/BakQ bitartekoaren pasahitza gogoratzen, nola berreskura dezaket?

Kautotzeko pantailan bertan agertzen den estekaren bidez berreskura daiteke pasahitza.

 

Edo Izenperen zerbitzu-ataritik:

https://servicios.izenpe.com/jbbak/

 

2. Nire Bak/BakQ bitartekoaren pasahitza blokeatu dut, nola berrezar dezaket pasahitza?

Bak bitartekoaren kudeaketa guztiak Izenperen zerbitzu-ataritik egin daitezke:

https://servicios.izenpe.com/jbbak/


3. Bak/BakQ bitartekoaren harremanetarako helbide elektronikoa aldatu nahi dut, nola egin dezaket?

Izenperen zerbitzu-ataritik egunera eta alda daitezke Izenperekin harremanetan jartzeko datuak; Bak bitartekoa kudeatzeko panelera eta itsasontzi-jokora sartu beharko da.

4. Eta nola alda dezaket telefono mugikorreko zenbakia?

Harremanetan jartzeko helbide elektronikoaren kasuan bezalaxe; telefono mugikorreko aldaketak Izenperen zerbitzu-atarian egingo dira, Bak bitartekoa kudeatzeko panelera eta itsasontzi-jokora sartuz.

5. Bak edo BakQ bat baino gehiago izan al dezaket? Parteka al daitezke?

Bak/BakQ bitartekoa identifikazio elektroniko pertsonalerako bitartekoa da; hortaz, pertsona bakoitzak bitarteko bakarra izango du eta pertsonala eta besterenezina izango da.

Izenperen herritarraren ziurtagiria edo NAN elektronikoa baduzu, online eskatu. Bestela, BakQ eskatzeko 600 leku baino gehiago daude eta horietako batera joan.

Mapa ikusi

Interesgarria izan dakizuke

BakQ zerbitzuak

Izenpek zure esku jartzen duen kudeaketa-panelaren bidez modu telematikoan kudeatu ahal izango duzu zure BakQ ziurtagiria. Besteak beste, pasahitza aldatu ahal izango duzu, indarraldia kontsultatu…

Kudeaketa-panelera sartu

Izenpe Mobile

Aplikazio mugikor horri esker, identifikazio elektronikorako baliabide seguru gisa erabili ahal izan duzu zure gailu mugikorra. Haren bidez, zure BakQ identitate digitalera sartu ahal izango zara, edozein tramite egiteko. Autentifikatzeko eta sinatzeko modu erosoa eta arina, pasahitza eta koordenatua erabili gabe, telefono mugikorra soilik.

Izenpe Mobilen alta hartu

Txartel birtuala

Txartel birtuala zure ordenagailuan instalatzen den software txiki bat da, eta horrekin ziurtagiri digitalen erabilera ahalbidetzen duen edozein egoitza edo bulego elektronikotan identifikatu ahal izango zara. Hartara, txartel birtualak beste edozein ziurtagiriren moduan funtzionatzen du, eta hodeiko ziurtagiriak edozein tramitetan eta zerbitzutan erabili ahal izango dira.

Gehiago jakiteko
Joan hasierara